Jak budować profesjonalny wizerunek w sieci i czuć się bezpiecznie

Wczoraj przypadał Dzień Ochrony Danych Osobowych. Przy tej okazji warto nie tylko pomyśleć o tym jakie dane osobowe udostępniamy, ale także o swoim wizerunku i prywatności w sieci.

Pozostawianie osobistych dokumentów w rękach osób postronnych, podawanie danych osobowych przez telefon lub poprzez maila bez zweryfikowania osób proszących o podanie takich danych może okazać się dla nas bardzo kłopotliwe.

Podobnie jak zamieszczanie w sieci informacji oraz zdjęć, które mogą przedstawić nasz wizerunek w sposób niekorzystny. Szczególnie w oczach obecnego lub potencjalnego pracodawcy lub wobec naszych partnerów biznesowych jeśli prowadzimy własną firmę.

Wizerunek w sieci vs. „real life”

O tym, że profesjonalny wizerunek jest ważny niby wiemy wszyscy. Staramy się odpowiednio ubierać i zachowywać w określony sposób aby zaprezentować się z najlepszej strony podczas spotkań biznesowych, przed swoimi pracodawcami, przed zarządzanym przez siebie zespołem lub podczas rozmowy rekrutacyjnej.

Niezbyt często jednak przykładamy wagę do tego jak prezentujemy się w sieci. Czasem wręcz zapominamy o tym, że treści które prezentujemy na naszych profilach w social media mają ogromny wpływ na nasz profesjonalny wizerunek w realnym świecie.

Co wpływa na nasz wizerunek w sieci?

Nasz obraz jako profesjonalisty (bez względu na to czy reprezentujemy swoją własną firmę czy też jesteśmy pracownikiem dużego brandu) ma znaczenie dla marki, którą firmujemy swoim nazwiskiem a także dla nas samych.

Publikowane treści, komentarze, strony które śledzimy oraz grupy do których należymy w wirtualnym świecie są źródłem bezpośrednich informacji o nas, o tym co na interesuje, jak spędzamy czas oraz o tym, jakimi wartościami kierujemy się w życiu.

Publikowanie zdjęć w mediach społecznościowych a nasz profesjonalny wizerunek

Także nieodpowiednia fotografia może poważnie zaszkodzić naszemu wizerunkowi, przesłonić nasze kompetencje i zniechęcić do nas potencjalnych partnerów biznesowych lub potencjalnego a nawet obecnego pracodawcę. Dlatego zanim ustawisz zdjęcie w kostiumie kąpielowym z wakacji na rajskiej wyspie jako zdjęcie profilowe na Facebooku (które mogą obejrzeć wszyscy) zastanów się czy chcesz aby oglądał ją Twój potencjalny szef lub klient? Oczywiście gdy jesteś trenerką fitness a Twoje wysportowane ciało jest dowodem na to, że Twój program treningowy działa ta zasada Cię nie dotyczy!

Dziś, nie będąc gwiazdą lub celebrytką bardzo łatwo znaleźć się  przed obiektywem fotografa. W czasach gdy każdy posiada telefon z aparatem a robienie zdjęć stało się częścią naszej codzienności warto zadbać o to by zdjęcia z oficjalnych lub firmowych imprez, które trafią do sieci prezentowały nasz spójny, profesjonalny i pozytywny wizerunek.

Warto zatem przygotować się na spotkanie z obiektywem wybierając odpowiednią stylizację. W takim przypadku zawsze najlepiej sprawdzają się klasyczne połączenia w bezpiecznych kolorach oraz naturalny, podkreślający wygląd make up i stonowane dodatki.

Jeśli zaś lubisz dzielić się ze swoimi znajomymi zdjęciami rodzinnymi, z imprez prywatnych, wypadów z przyjaciółmi itp.,zadbaj o odpowiednie ustawienia prywatności na swoim koncie , tak aby nie były one dostępne dla wszystkich, oraz by oznaczanie cię przez innych nie było możliwe bez Twojej zgody. I mocno selekcjonuj publikowane fotografie. Również w mediach społecznościowych związanych z pracą i karierą tj. Linkedin. Zamieszczone tam odpowiednie zdjęcie profilowe potrafi zdziałać cuda. Czasem jednak mało pozytywne.

Skorzystaj z porad profesjonalisty

Dlatego ważne jest aby na każdym etapie  kariery odpowiednio zadbać o pozytywny wizerunek w sieci, który wzbudzając zaufanie ułatwi nawiązanie profesjonalnych relacji biznesowych oraz będzie wspierać naszą markę osobistą. Czasem może to być trudne. Jeśli nie wiesz od czego zacząć i jak się do tego zabrać zapraszam na konsultacje indywidualne. Pisz śmiało: olga@szarlinska.com. #jesteśważna

Mam na sobie:

Bluzka i spódnica: ENNBOW

Buty i torebka: HOEGL

Zdjęcia: Marcin Zawadzki

Zdjęcia pochodzą z sesji wizerunkowej dla marki ENNBOW 🙂

Olga

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *