Moda i Styl Style & Fashion

Jakość czy ilość? 3 zasady, których warto się trzymać podczas Black Friday. Zwłaszcza w tym roku!

„Buy less. Choose well. Make it last” Vivienne Westwood
Mamy dość specyficzne czasy: centra handlowe zamknięte, małe a także te nieco większe firmy walczą o przetrwanie w związku z pandemią  Covid-1. Za kilka dni zaś coroczny Black Friday. O ile przyzwyczaiłam się do tego, że co roku sieciówki szaleją z promocjami i „super” okazjami, to zawsze zastanawiało mnie oczekiwanie wobec małych producentów dołączenia do tego niby święta. W tym roku tym bardziej mam z tym problem. Uważam wręcz, że powinniśmy wesprzeć polskie firmy kupując bez oczekiwania ogromnych rabatów zmuszających ich do wyprzedawania towaru po kosztach produkcji.
 >
Dlatego też zanim wybierzesz się na zakupy (w tym roku najprawdopodobniej głównie online) zastanów się czy na pewno potrzebujesz tych wszystkich rzeczy, którymi kuszą producenci, nie daj się oszukać i jeśli planujesz tego dnia skorzystanie z promocji upewnij się, że oferowane “okazje” są nimi naprawdę! Jeśli czujesz chęć kupienia sobie czegoś nowego być może warto przeznaczyć pieniądze na zakup jednej rzeczy ale dobrej jakości i wesprzeć rodzime, małe marki?
>
Podejmując decyzje zakupowe dobrze jest też trzymać się poniższych 3 zasad:
 
1. Im mniej tym lepiej
Ta zasada sprawdzi się zawsze a szczególnie podczas Black Friday. Zanim skorzystasz z promocji “2 w jednym” zastanów się czy na pewno potrzebnie ci są dwie sztuki tego samego produktu? Czy wyjście ze sklepu z dwoma identycznymi parami spodni lub swetrami to atrakcyjna oferta? Kupując na wyprzedażach zdecydowanie lepiej postawić na jakość. Wybierz zatem jedną rzecz, świetnie skrojoną i uszytą z materiału bardzo dobrej jakości, zamiast kilkunastu byle jakich. Inwestując w jakość masz gwarancję, że ubrania będą wyglądać elegancko i przetrwają nie tylko pierwsze pranie. Klasyka sprawdzi się zawsze i wszędzie. Zwłaszcza ta najwyższej jakości.

2. Lista Must Have
Czerwone metki, wyskakujące zewsząd informacje o rabatach i promocjach sprawiają, że czasem trudno powstrzymać się od zakupu. Zanim ulegniesz zakupowemu szaleństwu zrób listę! Pamiętaj, że na niej powinny znaleźć się tylko te rzeczy, które są Ci naprawdę niezbędne. Brzmi dziwnie lub wydaje Ci się niemożliwe? Otóż nie! Dzięki liście unikniesz kupienia spodni w motylki i sweterka w groszki w atrakcyjnej cenie, które po przyjściu do domu odłożysz na półkę, aby nigdy ich nie założyć! Przygotowując listę zastanów się czy nie warto zapisać na niej produktów marek, których wcześniej nie kupowałaś, ze względu na wysoką cenę. Wpisz ich nazwę na listę – być może upragnioną czarną marynarkę uda Ci się kupić naprawdę okazyjnie która dzięki świetnemu wykonaniu, będzie Ci służyć przez lata!

3. Nie musisz – nie kupuj
Jeśli nie masz szczególnych potrzeb zakupowych – nie kupuj! Po prostu! Nie ma sensu brać udziału w zbiorowym szaleństwie tylko dlatego, że jest ku temu okazja 🙂 Zamiast ulegać “magii” pseudo przecen i promocji, które oferują (wraz z marną jakością) popularni giganci rynku odzieżowego lepiej nie kupić nic, niż wydać pieniądze byle jak. Bo czy sweter z poliestru wyprodukowany w Chinach, z krzywymi szwami, kupiony na super promocji jest rzeczywiście tak atrakcyjny i tani? Zakładając ze przetrwa pierwsze pranie, zmechaci się i rozciągnie po 3 założeniu, kupując go wyrzuciłaś do kosza 60 a może 90 złotych. Za chwilę wyrzucisz kolejne z kolejnym swetrem tej jakości. Czy warto?
>
Ja nie wybieram się na zakupy. Na mojej liście nie figuruje nic co było by mi w tej chwili niezbędne. Zresztą od dawna stawiam na jakość a nie na ilość. Wolę odwiedzić dobry vintage shop lub second hand lub kupić coś od polskich małych marek. I o nich w dzisiejszych czasach szczególnie pamiętajmy!
>
>
Ja osobiście polecam marki, które znam i w ubraniach których chodzę na co dzień, czyli ENNBOW (to te świetne ubrania, które mam na sobie na powyższych zdjęciach), MAAMJustyna OłtarzewskaYou By Tokarska, Ewa Mrochen Jewellery, Episode – Pracownia Krawiecka,  Kapelusze Panamskie
 >
>
Mam na sobie:
Bluzka i spódnica: ENNBOW
 Zdjęcia: Edyta Bartkiewicz
Zdjęcia pochodzą z sesji wizerunkowej marki ENNBOW.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *